Someday, somehow

 
Åh. Maten har verkligen gått åt helvete den senaste tiden, därav den dåliga uppdateringen. Har säkert ätit uppåt 2000 kalorier idag, känns det som i alla fall, men helt ärligt har jag noll koll. Jag har nästan slutat bry mig helt, fast ändå inte. Måste bryta det här mönstret på något sätt. Så att jag inte går upp allt jag gått ner... Skulle verkligen hata mig själv då.
 
Egentligen vill jag ligga på ett mellanting. Inte svälta och inte överäta. Äta normalt kanske? Fast nyttigt såklart. Går det att gå ner i vikt då? Förvirrad tjej haha.

Postat av: Kathrine

Klart att det går att gå ned om man äter nyttigt! Jag gör exakt det, äter lite vad jag vill men försöker hålla mig till mellan 1 200-2 000 kcal. Jag kan överstiga gränsen ibland, men det gör inte så mycket då kroppen inte håller kvar vid det, som den skulle göra om jag skulle svälta mig själv. Man behöver inte gå ned allt på en månad! :) Det slutar ändå oftast med att man går upp i vikt när man får dåliga veckor eller när man ska stabilisera vikten om man svälter sig. Ät nyttigt, runt 1 500 kcal kanske och se hur mycket du kan äta och hur mycket bättre du mår :)

Svar: Åh, tack för din kommentar! Det är exakt så jag vill göra... Men man blir ju helt besatt av att hela tiden se minus på vågen, därför blir det att jag alltid äter mindre och mindre och kommer in i en dålig cirkel som alltid slutar med hets. Jag ska försöka äta "normalt" men nyttigt nu ett tag. Inte räkna kalorier utan bara gå efter hunger och mättnadskänslor. Hoppas det stabiliserar kroppen och vikten lite :)
starlique.blogg.se

2012-08-11 @ 11:18:04
URL: http://www.notreallyana.blogg.se
Postat av: Hungerdemon

Usch, det är samma här, har ätit jättemycket på sista tiden. Och jag som ville bli smalare innan skolan börjar... :S

Svar: Det suger :( Ja jag vill verkligen också vara smal tills dess. Men istället för att råbanta ner mig så ska försöka gå ner sakta men säkert istället, så att vara smal tills skolan börjar kan jag ju glömma..
starlique.blogg.se

2012-08-11 @ 13:11:00
URL: http://hungerdemon.blogg.se
Namn

Mail (publiceras ej)

Blogg



Kom ihåg mig?